Een overzicht
Er verschijnen op dit moment (te) veel eindejaar lijsten, de een al zinvoller dan de ander. Waarom wil ik er dan nog eentje aan toevoegen? Je kan hier intussen al aardig wat artikels terugvinden. Daarom krijg je in dit artikel een overzicht van de meest gelezen berichten ooit.
Meer dan een lijst is dit dus een handig overzicht, om je sneller te laten vinden wat je zoekt. Laten we beginnen met nummer 10.
De burn-out werd in 2014 erkend als beroepsziekte. En aan de populariteit van dit artikel te zien was dat ook nodig. Een burn-out is niet iets waar je snel van hersteld. Je kan dus maar beter voorkomen dan genezen. Probeer deze 7 oorzaken ervan dus te voorkomen en van 2015 een gezond jaar te maken.
Wat heb jij onlangs nog uitgesteld? Was het iets dat uitgesteld kon worden? Jij vroeg het je blijkbaar af. Dit is een lijst die je bij e hand kan houden bij het opstellen van je takenlijst. Gebruik deze 10 om te beslissen of je een artikel –nog niet- opneemt.
Nog eentje over uitstelgedrag, je weet nu wat je beter niet uit kan stellen. Nu wil je weten hoe je voor eens en altijd van je uitstelgedrag af kan raken. En het is nog eens wetenschappelijk onderbouwd ook. Reden genoeg om er mee aan de slag te gaan.
Het derde artikel over uitstelgedrag in deze top 10. Lees ze alle drie nog eens na, hopelijk heb je er in 2015 geen last meer van. Kan je nog hulp gebruiken bij het verslaan van je uitstelgedrag? Vraag dan naar een persoonlijke begeleiding.
Jij wil meer weten over Het Nieuwe Werken. Is dat omdat je zelf al in dit systeem zit? Of zou je er graag gebruik van maken? Concentratie vinden kan een probleem zijn in dit systeem. Je werkt vaker in open kantoren of in netwerkkantoren. Plaatsen waar er meer beweging en geluid is. Je concentratie vinden en behouden kan dan wel eens een uitdaging zijn. Dit artikel helpt je concentratie te verdedigen.
Verrassend dat dit artikel in de top 10 staat. Het is het enige artikel dat niet puur professioneel is, tenzij je diepvriesproducten verkoopt. Jij wil duidelijk ook thuis orde creëren. Als je straks thuiskomt van een drukke werkdag wil je niet meer op zoek gaan naar de zak spruiten in je diepvries. Je wil die bij de hand hebben en ook thuis efficiënt zijn.
Is je agenda een bron van zorgen, of frustratie? Staan er dubbele boekingen in? Moet jij je ook haasten om tijdig op je volgende vergadering te raken omdat die aansluitend is geboekt? Zo zijn er 7 fouten die jij kan maken op je agenda. Of ook niet en zo tijd sparen en efficiënter werken.
We komen met dit artikel in de top 3. Jij wil blijkbaar weten wat een hobby kan doen voor je productiviteit. Ben je op zoek naar een nieuwe hobby? Of heb je geen tijd om je hobby uit te voeren? Heb je hulp nodig om tijd vrij te maken? Vraag dan meer informatie over trainingen over productiever werken.
2. Waarom een takenlijst op papier beter is
Was je hier nieuwsgierig waarom ik je in 2014 nog naar papier laat grijpen om je takenlijst neer te schrijven? Heb je intussen zelf ervaren wat die link met je hersenen doet als je streep kan trekken door een voltooide taak? Dat alleen al maakt dat ik deze lijst niet digitaal wil hebben.
Niet zomaar een nummer 1, maar eentje met stip. Stephen Covey is een klinkende naam in de time management wereld. Met zijn kwadrant om taken in te delen legt hij de nadruk van tijd naar prioriteit. Dit helpt je om te beslissen welke taken je eerst moet doen.
Je eigen favoriet?
Dit is de top 10 van meest gelezen artikels in 2014. Mogelijk heb jij een heel andere favoriet uit de lijst van meer dan 100 berichten. Welk onderwerp sprak je het meest aan het afgelopen jaar? Wat was het dat je er zo in aansprak? Laat het weten in de reacties onder dit artikel.
Ik kan alleen maar dankbaar zijn dat jij er het afgelopen jaar was. Wij blijven groeien en zijn er ook volgend jaar weer zijn om je te ondersteunen met tips, persoonlijke begeleiding en trainingen.
Ik wens je een goede gezondheid, veel plezier en productiviteit in het nieuwe jaar!
Beste wensen,
Peter